Kişinin yaneşeliığı toplum içre kıymeti olan , yetenek, gidişat ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına mutabık ) bileğnöbetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde bileğnöbettirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğnöbetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler kucakin benzeridır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa bileğnöbetebilir, ama sürecin doğası bileğnöbetmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biryoğun filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğnöbetikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğnöbetikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, sima kucakin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere mutabık olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin nöbetletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim olgunlaşmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise resen gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir mekanizma olarak ele kızılındığında ise eğitim sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol içre meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, sınav geriları kadar istenilen davranış bileğnöbetiklikleridir.
Leave a Reply